.

17 lipca 2015

Makaron z cukinia w sosie pomidorowym

Gotowanie obiadów to prawie, że moja codzienność. Dzisiaj postanowiłam wykorzystać cukinię i makaron, który uwielbiam pod każdą postacią. Wyszło pysznie i lekko. Nie pozostaje mi nic innego, jak zostawić wam przepis :)


Składniki:
  • garść pełnoziarnistego makaronu do spaghetti
  • 1 cukinia
  • 1 czerwona cebula
  • 100g przecieru pomidorowego
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1-2 łyżeczki miodu
  • 1 łyżeczka oregano lub ziół prowansalskich
  • oliwa  smażenia
  • sól i pieprz
Makaron ugotować, zostawić wodę z gotowania (będzie potrzebna do przygotowania sosu). Na rozgrzaną oliwę wrzucamy posiekana drobno cebulę, dodać sól, mieszamy i podsmażamy do zeszklenia. Cukinię kroimy na pół, następnie każdą część ponownie na pół i kroimy w plasterki. Dodajemy cukinię do cebuli, mieszamy, podsmażamy przez chwilę i dodajemy przecier pomidorowy, zioła, miód i pieprz. Podsmażamy całość, aż cukinia zrobi się miękka. Pod sam koniec dodajemy jogurt, w zależności od gęstości sosu dodajemy odpowiednią ilość wody z gotowania makaronu. Gotujemy jeszcze przez chwilę i gotowy sos wykładamy na makaron. 
Smacznego! 

6 komentarzy:

  1. aż się zrobiłam głodna;d

    OdpowiedzUsuń
  2. zapisuje przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie lubię cukinii, ale myślę, że bez problemu będę mogła zastąpić ją czymś innym c:

    http://p-ann.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też kocham makaron pod każdą postacią, jednak takiego dania jeszcze nie próbowałam, trzeba to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.