.

23 czerwca 2017

Daj spokój. I bądź dorosły

Nie potrafię przespać ostatnio całej nocy. Wiercę się, przewracam z boku na bok... I to wszystko mija mi się z celem. Wszystko. Piję więcej kawy, która nie daje mi już energii. A czasem nie wypiję jej wcale i jakoś zbieram w sobie siły, i mogę góry przenosić. I wtedy właśnie wiem, że żyję. Na chwilę, bo tak bywa. Trochę taka sinusoida. Niszczę plany, które sobie postawię. Przebudzam się po trzeciej nad ranem albo tuż przed szóstą. Nie wiem, dlaczego tak. I nie mogę wtedy zasnąć. Obserwuję ciemne niebo albo słońce, które wschodzi. Spotykam ludzi jak zwykle niespodziewanie. Niespodziewanie zbywam. Jeszcze chyba nigdy nie miałam tak, by nie mieć ochoty na poznawanie nowych twarzy. I nie mieć ochoty na rozmowę z tymi określonymi przeze mnie z góry. Nie chcę być niemiła, ale też nie chcę nowości, a czasem trudno połączyć jedno z drugim, by wyszło bez szwanku. W głowie dosłownie panuje mi burza myśli. Tyle rzeczy się zmieniło na przestrzeni kilku lat, ba, kilku tygodni. Dzisiaj kiedy weszłam do tej sali, na której jutro mój tata będzie tańczył drugi swój pierwszy taniec ze swoją już żoną, przeszło przeze mnie tyle emocji, że tak szczerze nie potrafiłam tego ogarnąć po ludzku, racjonalnie. To trochę osobiste, pisać tak o uczuciach, ale tak ogólnie mówiąc, cieszę się. Niech będzie, że się cieszę, bo czemu nie miałabym.W pewnej części na pewno, w końcu śluby są piękne. Relacje międzyludzkie są piękne, nawet te nowe mają w sobie coś, co czasem jest lepsze od tych staroci. Czasem się psuje coś i nie da się już tego naprawić. Rozwody. Rozstania. Życie. Wszystko może być piękne, jeśli się do tego dąży. Jeśli tylko ludziom zależy na sobie i walczą, kiedy się gubi rozsądek i zbliżają, kiedy zawieje chłodem. I iść do przodu, nie zawracać. Rozkręcić swoje mechaniczne wnętrze na części pierwsze. Krzyczeć głośno, śmiać się głośniej i kochać mocniej. Zgubić czasem ten cholerny rozsądek i polubić emocje, nie chcieć dojrzeć. Czasami. Daj spokój. I bądź dorosły. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.