In food

Pieczona ciecierzyca w wersji fit

Pamiętam, kiedy pierwszy raz kupiłam ciecierzycę i nie wiedziałam za bardzo, co z nią zrobić. Przez głowę przechodziły mi różne myśli typu jak to ugotować, z czym przyprawić, do czego to użyć... Dziś już wiem o niej więcej i bardzo lubię próbować ją w nowych wydaniach. Cieciorka to doskonałe źródło wielu witamin, minerałów a także błonnika i białka, dlatego jest polecana osobom będącym na diecie a także wegetarianom. Ja dzisiaj chciałam się z wami podzielić przepisem na zdrową przekąskę z ciecierzycy. Idealna do pracy, szkoły czy przed tv na takie deszczowe dni jak dzisiaj. 


Składniki:
1 puszka ciecierzycy (ja użyłam suchej, ugotowanej*)
1 łyżka oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki soli morskiej
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/2 łyżeczki miksu przypraw od babci

Suchą ciecierzycę  namaczamy w zimnej wodzie na noc. Po tym czasie odcedzamy ją na sicie i przelewamy zimną wodą. Ciecierzycę ponownie wkładamy do garnka w zimnej wodzie i gotujemy godzinkę. 

Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzewamy do 200'C z funkcją góra-dół.  Ciecierzycę płuczemy i odsączamy na sicie, następnie wysypujemy na papierowy ręcznik i suszymy. Wysypujemy ją na blachę i pieczemy przez 15 minut w piekarniku. Po tym czasie wyjmujemy ją i mieszamy w misce z przyprawami, solą oraz oliwą. Ponownie wykładamy na blachę i pieczemy przez następne 15 minut, aż cieciorka będzie chrupiąca. Wyłączamy piekarnik i zostawiamy w nim cieciorkę, aby ostygła – poprzez pozostawienie jej w piekarniku będzie jeszcze bardziej chrupiąca! Brzmi pysznie, a jakie proste i zdrowe.


Polecam, pyszna sprawa!

Related Articles

5 komentarzy:

  1. jadłam kiedyś, ale tak po prostu, bez pieczenia :) wygląda bardzo ładnie :D:) pozdrawiam Cię ;);*

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi pysznie, a wygląda jeszcze lepiej! :)
    chętnie spróbuję kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy w życiu nie jadłam, ale jestem mega ciekawa jej smaku :>

    http://p-ann.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. O super że podzieliłaś się tym sposobem, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o mniam! Uwielbiam ciecierzyce, ale w takiej wersji jeszcze nie jadłam;)
    PS. Jeśli masz chwile czasu poklikaj proszę w linki w poście;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...