In food

Mój pierwszy sernik na zimno

Nocami rodzą się pomysły, o porankach działania, wieczorami rezultaty. Tak naprawdę u mnie było to trochę inaczej. Wszystko wydarzyło się o nocnej porze. Może niektórzy z was też tak mają. Przychodzi wam chęć, pomysł i tak się dzieje, że po dwudziestej drugiej zaczynacie krzątać się po kuchni. Wczoraj było tak ze mną. Od dłuższego czasu chodziło za mną, by coś upichcić. Chciałam zrobić sernik na zimno, uwielbiam je! Za zwykłymi sernikami nie przepadam w ogóle, ale te na zimno... niebo w gębie -jak to się przyjęło mówić. Udało mi się, zrobiłam dietetyczny sernik na zimno z owocami, a dzisiaj przyszłam się z wami podzielić przepisem. Od razu pragnę podkreślić, że cukier możecie dawkować według własnych kubków smakowych, mój sernik nie jest za słodki, taki bardziej na granicy. 


Składniki:
500g twarogu sernikowego półtłustego
3 łyżki cukru
aromat waniliowy
2 łyżki żelatyny
paczka biszkoptów

2 łyżki sypanej herbaty o smaku owoców leśnych
1 łyżka cukru
świeże truskawki albo 2 banany
Przygotowanie:
Ser twarogowy przekładamy do miski. Dodajemy cukier. Żelatynę wsypujemy do garnuszka i rozpuszczamy w 1/2 szklanki wody, nie doprowadzając do zagotowania, a później dodajemy powoli do sera. Na oko, według smaku, wlewamy aromat. Całość przekładamy do tortownicy o średnicy około 23cm na rozłożone wcześniej biszkopty, wstawiamy do lodówki na godzinę.
W tym czasie przygotowujemy galaretkę. Herbatę owocową zalewamy 300 ml gorącą wodą, dodajemy cukier i mieszam, następnie odstawiamy do ostudzenia. Żelatynę rozpuszczamy w zimnej wodzie i dodajemy do herbaty. Wsadzamy do zamrażarki na 15 minut, mieszając co jakiś czas. Po upływie czasu, masę serową wyjmujemy z lodówki, układamy na niej pokrojone owoce i zalewamy naszą galaretką. Ponownie wstawiamy do lodówki. Sernik musi się chłodzić przez kilka godzin. 
W wolnej chwili polecam przygotować, taki w sam raz na niedzielne po południe ;) Miłego!

Related Articles

4 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama dziś właśnie zrobiła sernik! Idealny na wakacje, chociaż póki co pogoda nie rozpieszcza.

    http://p-ann.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbuję, bo wygląda cudownie. Też wolę te na zimno od tradycyjnych :D
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki fajny sernik:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...