2 czerwca 2015

Jeszcze slodsze ciacha!

Lubię kombinować, szczególnie w kuchni. Przechodząc na dietę, zważając co jem, nauczyłam się nie tylko co jest w czym, ale i jak gotować, piec. Ostatnio upiekłam kolejne ciastka owsiane, ale trochę na innej bazie składników. Wyszły słodsze i bardziej kruche od tych ciastek. Dlatego tą wersję zalecam większym łasuchom :) W oryginalnym przepisie było aż sześć łyżek cukru, ja dałam cztery, a stwierdzam, że można dać spokojnie dwie-trzy, masło również można trochę ograniczyć albo dodać więcej płatków owsianych.
Składniki:
pół szklanki mąki pełnoziarnistej
1 jajko
4 łyżki cukru
pół kostki masła
1 szklanka płatków owsianych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropel aromatu waniliowego
Przygotowanie:
Masło rozpuszczamy w garnku na niedużym ogniu, dodajemy płatki i mieszamy do czasu aż się zarumienią, dodajemy aromat, cukier i znowu  mieszamy do rozpuszczenia. Czekamy na składniki ostygną. Po czym dodajemy jajko, proszek i mąkę. Piekarnik nagrzewamy do 180'C, blachę smarujemy oliwą i posypujemy mąką  lub wykładamy papier do pieczenia. Ciastka formujemy łyżeczką i wstawiamy do piekarnika na 15-18 minut. Gdy ciacha się upieką, zostawiamy je na trochę, aby ostygły i "doszły" do siebie. 
Nic trudnego a naprawdę pyszne! Ja próbowałam posypać je czekoladą posypką dekoracyjną, ale niestety nie rozpuściła się, dlatego na zdjęciach widać takie czekoladowe coś haha. 
Takie ciacho ze szklanką mleka to idealny pomysł na chwilę relaksu w ciągu dnia ;)

6 komentarzy:

  1. Nie wydaje się aż tak trudne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie wyglądają :> Ja jednak wolę wszystko "na gotowca" haha.
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo łatwy przepis a mega wygląda ;')
    .
    http://paulinkq-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mega wygląda, ale mega smakuje! :)

      Usuń
  4. Pokazałam ten przepis mamie i od razu powiedziała że w sobotę robimy ciasteczka Angeli:)

    OdpowiedzUsuń
  5. oo na następny weekend mszę zrobić te ciasteczka! :p
    pycha! ♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.