In fit

Co zamiast wody?

„Woda jest składnikiem diety, zapewniającym wysokie tempo metabolizmu, które odpowiada za szczupłą sylwetkę, płaski brzuch i wąską talię. Woda gwarantuje też wydajną pracę szarych komórek, dzięki którym to, co robisz zamienia się w pasję. Pamiętaj - jesteś tym, co pijesz !” -mówi dietetyk, Iza Czajka. Co racja to racja. Woda to źródło tego, co najlepsze. To niezbędny składnik pokarmowy, pełni wiele ważnych funkcji takich jak transportowanie składników odżywczych i usuwania zbędnych produktów przemiany materii. Weźmy pod uwagę fakt, że ciało człowieka składa się aż z 70% z wody, a utrata zaledwie 20% wody z organizmu prowadzi do ciężkiego odwodnienia, a następnie do śmierci. Korzyści wynikające z picia wody, to m.in. orzeźwienie, przypływ energii, utrzymanie pH komórek ustroju w normie, zapobieganie chorobom serca, a także poprawa metabolizmu i zdrowsza skóra! Brzmi zachęcająco, nie? 
Dietetycy zalecają, by pić 1,5-2l wody dziennie. Niedawno czytałam pewien artykuł, zainteresowało mnie, że człowiek powinien spożywać 30ml wody na każdy kg swojego ciała. Jestem jednak zdania, że na to wszystko wpływa wiele czynników, tj. aktywność fizyczna, waga, płeć a także wiek. Sama piję trochę więcej w ciągu dnia wody niż radzą te wszystkie artykuły. 
Przechodząc do sedna postu! Co zamiast wody? No bo nie oszukujmy się, nie wszyscy piją, nie wszyscy lubią... Znam osoby, które dziennie piją szklankami colę, kupne soki owocowe, pepsi -wszystko to ma sporo cukru i zbędne (przynajmniej dla mnie) kalorie. I po to jest ten post. Żeby zachęcić Cię do picia wody. Zwykła niegazowana nie odpowiada? Nie ma sprawy! Połącz niegazowaną Cisowiankę z ulubionymi owocami ;) 
Do dzbanka, słoika, butelki, dosłownie czegokolwiek, wody wrzucamy super zdrowe połączenia owoców/warzyw. Nie masz pomysłu? Proszę bardzo, przygotowałam kilka. I zachęcam, korzystajcie. 

  • cytryna, truskawki, mięta, szałwia, opcjonalnie łyżka miodu/stewia
  • brzoskwinia, cytryna, gałązka mięty
  • pomarańcza, grejfrut (w stosunku 2:1)
  • imbir (obrany, pokrojony na cienkie plasterki), łyżka miodu
  • ogórek, pomarańcza, kostki lodu (lepiej smakuje)
  • zielone jabłko
  • malina, cytryna
  • ogórek, kostki lodu (lepiej smakuje)
  • truskawki, limonka, mięta
  • anans, mięta
  • gruszka, limonka, mięta
  • arbuz, borówki amerykańskie, cytryna, mięta (opcjonanie łyżka miodu/stewia)
  • jeżyny, szałwia
Smacznego testowania! 

Related Articles

9 komentarzy:

  1. Idealny post!
    Ja lubie wodę wiec nie mam z tym problemu, ale takie kombinacje z owocami tez są smaczne! No i jak pięknie wyglądają :)

    ______________________
    Look&sneakers
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  2. ogórek, pomarańcza, kostki lodu (lepiej smakuje)? spróbuję, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja kiedyś nie lubiłam wody, teraz piję tylko ją i zieloną herbate;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite :)
    Wiesz może gdzie można kupić takie słoiczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno znajdziesz je w każdym sklepie z artykułami domowymi :)

      Usuń
  5. Widziałam nawet takie specjalne kubki z pojemniczkiem w środku na owoce, co by nie przeszkadzały w spożywaniu :D
    Moje ulubione połaczenie to woda + żurawina +jagody +miód :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W wakacje chcę wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobre "przepisy" ale nie zawsze ma się czas na takie mikstury :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo sie cieszę, że jestem osobą, która uwielbia wodę. Nawet tą zwykłą, oczywiście niegazowaną. To wiele mi ułatwia, bo nie muszę się zmuszać do picia. Po prostu ją lubię :)

    http://p-ann.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...