1 marca 2015

Broccoli soup, please!

Często zdarza mi się gotować. A tak właściwie to dzieje się tak praktycznie codziennie, głównie dlatego że preferuję trochę inną kuchnię niż moja rodzina. Więcej warzyw i pełnoziarnistych produktów, a mniej ziemniaków oraz mięsa. Ostatnio mam fazę na marchewkę i brokuły, co chwilę je podjadam. Kiedyś ciocia ugotowała zupę krem brokułową, jeny... Była pyszna! I tak od jakiegoś czasu myślałam nad ugotowaniem czegoś nowego, innego. Stało się. W piątkowy wieczór, czekając na przyjazd mojej przyjaciółki, ugotowałam zupę brokułową. Wyszła pyszna i szybko zniknął cały garnek, dlatego pomyślałam sobie, że podzielę się z wami przepisem. Z góry dodam, że będę jeszcze nie raz ją gotować, ale następnym razem dodam jogurt grecki lub naturalny zamiast śmietanki. Sprawi to, że będzie bardziej fit. 
 Składniki:
• 1-2 marchewki
• 2 średnie ziemniaki
• 1 pietruszka
• jeden świeży brokuł
• 100ml śmietany 18%
• 2 łyżki mrożonej albo świeżej natki pietruszki
• kostka bulionu drobiowego
Wykonanie:
Do garnka (użyłam takiego średniego) wlewamy ok. 0,75-1l wody, gotujemy. Marchewki, ziemniaki i pietruszkę obieramy, myjemy i kroimy w kostkę. Brokuły dzielimy na różyczki, płuczemy i wraz z innymi warzywami wrzucamy do wrzącej wody. Gdy warzywa się ugotują, wrzucamy kostkę drobiową i mieszamy, następnie wlewamy śmietanę i wciąż mieszamy. Następnie blenderujemy zupę i doprawiamy solą, pieprzem. Zupa jest gotowa. Przed podaniem można posypać ją grzankami albo migdałami dla urozmaicenia.
Próbowaliście kiedyś takiej zupy? A może ktoś z was często gotuje? W każdym bądź razie polecam smakoszom :)

6 komentarzy:

  1. wygląda apetycznie :)

    _________________________________
    the best fashion street from Mediolan
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mama często gotuje zupę brokułową (którą ja uwielbiam!), ale są w niej całe brokuły ;) takiej jeszcze nie jadłam ale wygląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm wygląda pysznie! <3
    Też pamiętam, że kiedyś ciocia mi ugotowała i aż teraz nabrałam ochoty na nią! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm wygląda pysznie! <3
    Też pamiętam, że kiedyś ciocia mi ugotowała i aż teraz nabrałam ochoty na nią! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.