.

25 października 2014

Kurczak w parze z farfalle

Gnocchi, stelline, treccine, risoni, capalletti, farfalle, farfalle tonde, penne, creste, lasagne, ravioli i inne... To wszystko to makarony! Kojarzące się z Włochami, a tak naprawdę sprowadzone do Europy przez Arabów. Na świecie produkuje się ponad 14mln ton makaronu rocznie, w tym 3.5mln ton w samych Włoszech. Każdy z nas lubi ten produkt, ja sama zresztą uwielbiam kuchnię włoską -w której makaron, a ładniej nazywany pasta, to podstawa większości dań. Dzisiaj nie bez powodu post taki, a nie inny. 25 października to Światowy Dzień Makaronu i z takiej właśnie okazji przygotowałam sałatkę. Prosta i myślę, że całkiem smaczna. Znalazłam ją gdzieś w książce kucharskiej. Na szybko i pysznie. Może ktoś się skusi?
Składniki:
  • 150g makaronu farfalle (po polsku inaczej kokardki:) )
  • 250g filetu kurczaka
  • 3 ogórki kiszone
  • 2-3 łyżki selera ze słoika
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego (ja użyłam ketchupu -zapomniałam kupić tamtego produktu...)
  • 2 łyżeczki musztardy
  • sól, pieprz
Wykonanie:
Makaron ugotować, odcedzić, pozostawić do ostygnięcia. Pokrojone w cienkie słupki mięso usmażyć na patelni. Seler dodać do makaronu, pokroić w kostkę kiszone ogórki. Olej wymieszać z koncentratem oraz musztardą, przyprawić do smaku solą i pieprzem. Zalać sałatkę sosem i wszystko delikatnie wymieszać. 
Smacznego! :)

6 komentarzy:

  1. mmmmmmm makaron!

    ________________
    fashionblogger,styling&makeup
    www.justynapolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam dania z makaronem!!!

    Zajrzysz?:)
    iamfuckingcrazybutiamfreee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę spróbować! :) Zapraszam na nowy post ♥ Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam makarony! mogłabym je jeść codziennie !!!<3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.