.

19 sierpnia 2013

Przepis na ciasto jogurtowe z malinami

Czas, lato przemija... Podobnie jest z sezonem na świeże polskie owoce. Sama uwielbiam je, najlepsze są te z ogródka. Od jakiegoś czasu myślałam nad upieczeniem ciasta. W dodatku dostałyśmy dużo malin! Część z nich przeznaczyła mama na dżemy i soki. Ale trochę też zostało, dlatego wspólnie postanowiłyśmy upiec coś pysznego i jak zawsze nam wyszło. Ciasto jest naprawdę pyszne, więc postanowiłam podzielić się z wami przepisem. W dodatku słodycz ta nie jest kosztowna, a wysokość ma podobną do tarty :)
Składniki:
  • 1 szklanka mąki (ja dałam 1,5)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 55 g miękkiego masła 
  • 2/3 szklanki cukru 
  • około łyżki cukru pudru (do oprószenia)
  • pół łyżeczki aromatu waniliowego
  • pół łyżeczki otartej skórki z cytryny
  • 1 duże jajko
  • pół szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 szklanka świeżych malin
Wykonanie:
Mąkę, proszek, sodę oraz sól przesiać, a następnie wymieszać. Masło utrzeć z cukrem na gładką masę, następnie dodać aromat i skórkę, zmiksować. Dodać jajko i dokładnie zmiksować. Suche składniki i jogurt dodawać na zmianę do ubitej masy maślanej, cały czas dokładnie ubijając. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Formę o średnicy wysmarować masłem i wysypać mąką (lub wyłożyć papierem), wlać masę z ciasta. Na wierzchu rozrzucić maliny. Piec około 20 - 30 minut. Upieczone ciasto, pozostawić w formie na 10 minut, a potem wyjąć. Możemy oprószyć wierzch cukrem pudrem.
Smacznego!

68 komentarzy:

  1. mmmmmm narobiłaś mi smaku ;* ;c

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowicie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju ale narobiłaś mi smaka. Jestem na etapie odchudzania a tak kocham maliny ! Wygląda smakowicie ! Zapraszam w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda przepysznie :)
    Chyba jutro wypróbuję przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie|! Moja mama zrobiła podobny tylko że jagodowy ;*

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Pytam ponieważ sama tutaj mieszkam (a masz w profilu napisaną miejscowość) i myślałam, że nareszcie ktoś z mojego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie, aczkolwiek nie przepadam za malinami ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jeeej moja imienniczka ale chociaż zdolności kulinarne ma nie to co ja :D

    OdpowiedzUsuń
  10. smakowicie wygląda. ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak smakowicie wygląda, mniam ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm....pycha:)Moja koleżanka często takie robi i dodaje przeróżne owoce,jabłka,brzoskwinia,śliwki i też super smakuje:)Smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
  13. mniaamm wygląda pysznie !!

    OdpowiedzUsuń
  14. jak pysznie wygląda :o chyba będę musiała zrobić!

    http://lifesveronica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmm pyszności, ja dzisiaj zrobiłam z jagodami :))

    OdpowiedzUsuń
  16. oh my good this Looks so tasty
    defintly have to try it <3

    want to follow each other? i will defiently follow back

    my blog:
    http://thebizarrebirdcage.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto wygląda przepysznie! Z niecierpliwością czekałam na ten przepis! Mam sporo malinek za domem i mam ochotę na upieczenie czegoś dobrego z nimi w roli głównej! Jak już mi się uda takie cudeńko upiec to podzielę się i ze swoimi czytelnikami tym przepisem jeśli nie będziesz miała nic przeciwko ;) Nie mogę się doczekać aż skosztuję tego ciasta, zapisuję więc ten wpis w zakładkach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest w poście:)

      Usuń
    2. Tak wiem, ale o co chodzi właściwie? ;)
      Jeszcze pytanko do Cassie jedno mam - w brytwance o jakiej średnicy piekłaś to ciasto? :) Zastanawiam się nad podwojeniem składników.

      Usuń
    3. Piekłam to ciasto z brytwance o średnicy 25cm. Też myślałam nad podwojeniem składników, ale nie wiem, czy ciasto nie byłoby za ciężkie i czy by się upiekło dokładnie :)

      Usuń
  18. uwielbiam takie ciasto <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam! Kocham maliny!

    OBSERWUJCIE! ODWDZIĘCZĘ SIĘ!
    iamfuckingcrazybutiamfreee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmm... aż zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jeej wygląda bardzo smakowicie <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Kocham takie "mokre" ciasta z owocami! Kopiuję przepis <3 Zapraszam na nowy post z dużą ilością zdjęć <3 Pozdrawiam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  23. jeeeeeju, narobiłaś mi ochoty na ciasto takiej babcinej roboty :3

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda pysznie.! :)

    Sama robiłas wystrój swojego bloga.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, pomagała mi blogerka Ula :)

      Usuń
  25. wygląda przepysznie! ♥

    OdpowiedzUsuń
  26. Mmm ;* Pysznie wygląda. Szkoda, że jestem uczulona na maliny.
    http://substancja-dajaca-zycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować z innym owocem :)

      Usuń
  27. mmm . aż bym sobie zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  28. mniam, wygląda przepysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Wygląda pysznie, niestety nie lubię malin :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeżeli masz dobre serce, to pomóż. Proszę, wejdź tutaj: http://ratowanieswiata.blogspot.com/2013/08/1943-uratujmy-wieczorynke-promocja.html i podpisz petycję. Tam znajdziesz więcej informacji na temat sprawy itp., proszę też o reklamy – np. na swoim blogu, FanPage czy gdziekolwiek indziej. Wierzę w Ciebie! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  31. co za widoki! właśnie zaburczało mi w brzuchu.. :D

    obserwuję i zapraszam do siebie:
    surferebelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. wygląda znakomicie :3 mmmmm!

    OdpowiedzUsuń
  33. Lubisz oceniać? Chciałabyś prowadzić ocenialnię, ale nie masz z kim? Właśnie prowadzimy nabór na nowe oceniające. Może się skusisz? Zapraszamy na Szczyptę Krytyki.

    PS Przepraszamy za spam, ale trzeba się jakoś „wylansować” i mamy nadzieję, że zrozumiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda smacznie :) Chyba dziś zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  35. omomomomom..ale mi ochoty narobiłaś <3 zjadłabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy4:28 PM

    Oj, zobaczysz! PRZYTYJESZ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, naprawdę? Mogę jeść, ile chcę, a moja waga stoi w miejscu ;)

      Usuń
  37. Wygląda smakowicie! Wg mnie składki są te co mam w kuchni więc to proste ;*

    OdpowiedzUsuń
  38. omomom :D Z moimi zdolnościami kulinarnymi zapewne nie wyjdzie, ale nie zaszkodzi spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Mmmm. ♥

    lifestyle-lenny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Ah, jak pięknie wygląda i aż zapachniało;)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Wygląda przepysznie! ;)

    emptywordsmadmoisellechanel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Alee mi narobiłaś smaka xd zaraz skoczę po jogurt i też chyba takie ciasto upieke^ ^

    OdpowiedzUsuń
  44. ale mi smaka narobiłaś!!! cudne

    OdpowiedzUsuń
  45. Mmmmm... smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  46. ooo *_* wygląda pysznie, aż się zrobiłam głodna :D
    zapraszam do mnie Kochana na nową notkę! ♥

    OdpowiedzUsuń
  47. ale mi ochoty narobiłaś <3
    mogłabyś kliknąć w baner sheinside na moim bogu ? z góry dziękuję <3
    mons-monss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Matko od patrzenia już mnie boli brzuch :)
    Bardzo apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  49. Pyszności <3

    Zapraszam do mnie na nowy wpis ;)www.ilonastejbach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Przepis pozostawię mojej mamie, gdyż ja i kuchnia jesteśmy jak ogień i woda.

    OdpowiedzUsuń
  51. pyszności!:) pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  52. Kurczę , super wygląda . Chyba się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Awww, to moje ulubione ciasto! Przypomniałaś mi o nim, więc zaraz idę do kuchni takie ukręcić! ;)
    http://kiyooteru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.