.

8 lipca 2013

Jandy Nelson "Niebo jest wszędzie"

Hej Hej! Wczoraj wieczorem wróciłam do domu od dziadków, poinformowałam was o tym na moim fanpage'u. Spędziłam miło czas z rodziną i mogłam w pełni odpocząć. W moją małą, różową walizkę spakowałam nie tylko ubrania i inne potrzebne rzeczy, ale także zabrałam ze sobą książkę Jandy Nelson Niebo jest wszędzie. Bardzo lubię dramaty, dlatego ta książka wydała się być dla mnie idealna. I tak było. Nie potrafię znaleźć słów opisujących tę książkę. To po prostu piękna historia o nastoletniej dziewczynie, która straciła siostrę. Wraz z Tobym, chłopakiem zmarłej Bailey, spędza więcej czasu, dużo więcej. Pojawiają się wyrzuty sumienia, a wspomnienia wciąż bolą. Poznaje Joego, uczucie i emocje ulegają zmianie. Książka tak mnie zainteresowała, że jeden dzień wystarczył mi na przeczytanie. Niebo jest wszędzie polecam każdemu, a w szczególności komuś, kto stracił bliską osobę w swoim życiu...
Opis książki:
Siedemnastoletnia Lennie jest załamana po niespodziewanej śmierci starszej siostry. Jedyną osobą, przy której czuje mniejszy ból, jest chłopak siostry, Toby, który cierpi tak samo jak ona. Są ze sobą coraz częściej, coraz bliżej. Nic nie mogą na to poradzić – ani na potworne wyrzuty sumienia.
Wszystko staje się jeszcze bardziej trudne, gdy w szkole zjawia się nowy chłopak, Joe. A Lennie z przerażeniem odkrywa, że nie może przestać myśleć o jego czarnych oczach i miękkich ustach...
Czy można przeżywać żałobę i myśleć o chłopaku? Rozpaczać i równocześnie być tak szczęśliwą?
A może miłość jest właśnie po to, by nie dać się prześladować temu, co przepadło, i tylko trwać w zachwycie nad tym, co było...
"Była sobie raz dziewczyna, która znalazła się poza życiem. Wyjrzała przez parapet nieba i zobaczyła, że na ziemi jej siostra tęskni za nią bardzo, jest o wiele za smutna, więc skrzyżowała parę ścieżek, które by się nie zbiegły, wzięła w dłoń kilka chwil, potrząsnęła nimi i rozsypała je jak kości po żywym świecie.

Udało się, chłopak z gitarą zderzył się z jej siostrą.
Proszę Len - szepnęła.
Reszta zależy od ciebie."
„Żałoba to dom, który znika ilekroć ktoś zapuka do drzwi, dom, który wzlatuje w powietrze przy najlżejszym powiewie, który wkopuje się w ziemię, kiedy wszyscy śpią...”
„Kto chce wiedzieć,że osoba,którą kochasz,której potrzebujesz najbardziej,może po prostu zniknąć na zawsze?”
Czytał ktoś z was tę książkę? I dziękuję za tyle komentarzy pod ostatnim postem, zostałam wczoraj mile zaskoczona przez was :)

32 komentarze:

  1. idealna książka dla mnie, muszę koniecznie ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy opis ;) jeśli ją gdzieś dorwę, to może przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książi, ale może kiedyś to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że już niedługo zakupię lub wypożyczę tą książkę. Całkiem mnie zaciekawiła!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps.: może zrobisz post o swoich ulubionych książkach?

      Usuń
    2. Pomysł całkiem dobry, może za jakiś czas napiszę o moich ulubionych książkach :)

      Usuń
  5. Nie czytałam,ale mam nadzieję,że niedługo się to zmieni!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam, ale w wolnej chwili chętnie się za nią zabiorę :) pozdrawiam i zapraszam DO MOJEGO ZUPEŁNIE NOWEGO BLOGA ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. nie czytałam,ale mnie zaciekawiła!♥

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniała ♥♥ ♥♥ ♥♥ pozdrawiam:* Ola

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim nawykiem jest teraz sprawdzanie oceny każdej książki, którą mam zamiar przeczytać na Lubimyczytac.pl i tak spojrzałam po twoim poście na tą książkę i czuję się jeszcze bardziej ( o ile to możliwe ;) ) zachęcona ;) Rozpoczynam polowania na nią i bardzo dziękuję, że dzięki Tobie się o niej dowiedziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie :) Książkę naprawdę polecam.

      Usuń
  10. brzmi wspaniale:)))
    ps masz piękne włosy!!:))

    OdpowiedzUsuń
  11. już pędzę do biblioteki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Może przeczytam tą książkę ;)

    Zapraszam również na konkurs w którym można wygrać kultowe trampki Conversy!
    http://boskiebransoletki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. pierwszy raz tu jestem i stwierdzam, że masz cudowny wygląd bloga! Tu jest tak słodko i tak bardzo uroczo ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeczytałam Niebo jest wszędzie - ciekawa, wzruszająca historia nastolatki. Dołąćzam się do polecenia jej innym!

    PS zapraszam do siebie na http://myworld-ofbooks.blogspot.com/ & http://swagie-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Postaram się przeczytac jeszcze w te wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. też lubię takie książki! muszę jej poszukać w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chyba się skuszę! :)
    http://akuarelka.blogspot.com/
    obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  19. niestety nie czytałam;(

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa historia, czytałam podobną w innej książce, w końcu takie sytuacje się powtarzają. Pozdraiwam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety jej nie czytałam, ale gdy będę miała taką okazję to na pewno ją przeczytam, świetna historia <3.

    OdpowiedzUsuń
  23. zaciekawiłaś mnie tą książką, myślę, że jak wrócę z wakacji to pomaszeruję do biblioteki ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja lubie czytać, ale nie wiem nigdy za jaką książkę mam się wziąć haah :))
    Piękny blog! <3 Bardzo ładny wygląd :)

    http://onceethought.blogspot.com/
    bedzie mi miło jak zaobserwujesz <3!
    Ja Ciebie obserwuje <3

    OdpowiedzUsuń
  25. dziękuję:*
    a co do książki jest mega wspaniała,ja czytałam ją z pięć razy!:>

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.