20 kwietnia 2013

Przebudź się! Czyli przepis na tiramisu

Hej! Przed chwilą odjechała rodzina i mam czas, by napisać kulinarny post. Pewna czytelniczka zaproponowała mi, bym podzieliła się z wami przepisem na tiramisu. Pomyślałam, że to świetny pomysł!
Co będzie nam potrzebne?
• podłużne biszkopty
• okrągłe biszkopty
• dżem o dobrym smaku, np. malinowy
• ostudzona kawa rozpuszczalna
• likier
• owoce albo czekolada
• okrągłe gotowe ciasto, można kupić w każdym markecie
• 500g serka mascarpone
• 375ml śmietany 30%
• 2 jajka
• 5 łyżek cukru
• 1 lekko czubata łyżka żelatyny lub dwa śmietan-fixy
Jak zrobić krem?
Żółtka oddzielić od białek, a następnie ubić na puszystą masę z 2 łyżkami cukru. Do żółtek dodać serek mascarpone. Wymieszać na jednolitą masę. Śmietanę ubić z 1 łyżką cukru. Pod koniec ubijania dodać żelatynę rozpuszczoną w jak najmniejszej ilości wody lub śmietan-fixy. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec dodać 2 łyżki cukru. Śmietanę i białka dodać do masy serowej i dobrze wymieszać łyżką lub mikserem na małych obrotach. Odłożyć 2 łyżki kremu do posmarowania wierzchu ciasta. 
Biszkopt (ciasto) kupujemy gotowe, przekładamy dobrym dżemem, potem smarujemy kremem, na to kładziemy okrągłe biszkopty nasączone ostudzoną dobrą kawą rozpuszczalną z likierem, potem cienka warstwa kremu, potem biszkopt, który nasączamy kawą, potem krem, potem znowu biszkopt i znowu krem. Można z wierzchu posypać gorzką czekoladą albo udekorować owocami.
*Biszkopty wokół formy tortowej układamy jak chcemy.
Wygląda przepysznie i tak też smakuje. Warto przygotować tiramisu na zjazd rodzinny bądź na imprezę towarzyską.

21 komentarzy:

  1. ale bombowo wygląda ;oo

    OdpowiedzUsuń
  2. O jak to przepysznie wygląda.♥

    OdpowiedzUsuń
  3. CUdnie wygląda i musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha!♥ ja dzisiaj robiłam z mamą sernik z truskawkami! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ojmomo wyglada pysznie!! ina wierzch te biszkopty z cukrem *_*

    OdpowiedzUsuń
  6. AAAAAAAAAAAAAle pyszności !!!

    Zapraszam do mnie :)


    E. :*

    OdpowiedzUsuń
  7. MMMM JAK PYSZNIE *.*
    POZDRAWIAM I ZAPRASZAM .<3 BUZIAKI <3

    OdpowiedzUsuń
  8. oo wygląda pysznie !! ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. aż zachciało mi się jeść! chyba po proszę mamę, żeby kiedyś zrobiła tiramisu ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny blog! Aż zaczęłam być głodna ^^
    Zapraszam do nas http://we-forever-young.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniaaaaam ;3
    ale zrobiłaś mi smaka ;c

    OdpowiedzUsuń
  12. oo,jakie pyszności.♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda cudownie! <3 Uwielbiam tiramisu.
    http://50mmodreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności <3 A te owocki <3

    OdpowiedzUsuń
  15. o świetnie to wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  16. O rany, ale mi narobiłaś smaka na tiramisu! :3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.