.

13 października 2012

Witaj w Gnieźnie!

Hej! Dziś, tak jak obiecałam wczoraj, pojawi się post o moim wakacyjnym wyjeździe do Gniezna. Wszystko przygotowałam tak, aby było zwięźle i sensownie. Zdjęć jest dużo, a wię postanowiłam to wszystko umieścić w jednym gifie, taka mała prezentacja można powiedzieć.
Gniezno to miasto znajdujące się w województwie wielkopolskim, jest to pierwsza stolica naszego kraju. Z nazwą miasta Gniezna związana jest stara polska legenda o Lechu, Czechu oraz Rusie:
Gdy zaś (Lech) ze swoim potomstwem wędrował przez rozległe lasy, gdzie teraz istnieje królestwo polskie, przybywszy wreszcie do pewnego uroczego miejsca, gdzie były bardzo żyzne pola, wielka obfitość ryb i dzikiego zwierza, tamże rozbił swe namioty. A pragnąc tam zbudować pierwsze mieszkanie, aby zapewnić schronienie sobie i swoim rzekł "Zbudujmy gniazdo"! Stąd i owa miejscowość aż do dzisiaj zwie się Gniezno. Miasto oferuje turystom wiele atrakcji, nie tylko dla typowych 'historyków', ale i także dla młodzieży : ) Jest wiele zabytków do zwiedzenia! Ja akurat byłam w części Starego Miasta. Gniezno to z pewnością piękne miejsce, tętniące życiem. Szkoda, że spędziłam tam tylko dwie godziny, chętnie bym się znowu tam wybrała ; )
 Mam nadzieję, że post wam się spodobał ; ) Życzę miłego wieczorku!

25 komentarzy:

  1. gniezno,nie byłam tam jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba ;)
    Udanego weekendu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. gif jest świetny, a zdjęcia piękne :) nigdy tam nie byłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne zdjęcia :) miło się ogląda tym bardziej, że mieszkam 20km od Gniezna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli tylko będzie można to się postaram :))

    OdpowiedzUsuń
  6. no pewnie, że się podobało!:)
    i świetna prezentacja :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny post. Śliczne zdjęcia!
    Ja chyba jeszcze nie byłam w Gnieźnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. taaak, piękne miasto, przejeżdżam nim co najmniej raz w miesiącu jadąc do babci : ) fajnie czyta się Twój blog :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia, chyba się tam wybiorę ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnie się zastanawiam czy ja kiedykolwiek byłam w Gnieźnie... :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Troszke bylo, ale akurat wczoraj byla ladna pogoda ;)))

    OdpowiedzUsuń
  12. wyśrodkowałam kodem HTML ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę piękne miasto !
    Nigdy tam nie byłam ale teraz na pewno się wybiorę !

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie byłam w Gnieźnie ale chętnie bym się tam wybrała . Pierwszy raz odwiedzam Twojego bloga ,ale mam wrażenie ,że będę tutaj codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. oo to dobrze Ci nauka idzie :*
    wiem, że nie powinnam ale jednak się przejmuję:(

    OdpowiedzUsuń
  16. podoba mi się pomysł, żeby w gifie umieścić tak dużo zdjęć :DD A niedaleko Gniezna mieszkam :D

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny gif:) nigdy nie byłam w gnieźnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne są te zdjęcia. Ja mimo, ze dużo podróżuję nigdy nie zawitałam do Gniezna :/ Musze w jakiś weekend tam się wybrać :)
    A.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.