.

5 lipca 2012

Melanezja

Dziś postanowiłam, że stworzę kolejny post o podróżach. Mam nadzieję, że przybliżę wam trochę takie miejsce jak Melanezja. No to w drogę! :)
Melanezja na południowym Pacyfiku to region pełen kontrastów, gdyż imigranci ze wszystkich zakątków świata przywieźli ze sobą na wyspy własne tradycje kulturowe. Niemal natychmiast zmieszały się one z tradycjami autochtonów. W ten sposób każda wyspa posiada właściwy sobie charakter. Jednak prastare obyczaje, według których żyje się od stuleci, zachowały się na odludnych wyspach i głębokiej dżungli.
Guam
Guam to najbardziej wysunięta na południe i zarazem największa wyspa archipelagu mariańskiego. Stanowi ona prawdziwy raj dla nurków. Położona jest pośród koralowego płaskowyżu, którego sama już różnorodnosć gatunkowa oraz przepych barw warte są podwodnej wyprawy. Kto jednak szuka czegoś szczególnego, znajdzie to w wodach wokół Guam.Wyspa ta przez długie lata była bazą amerykańskiej marynarki wojennej, także podczas II wojny światowej. Świadectwem tej historii jest kilka zatopionych statków wojennych, które -obok licznych jaskiń podwodnych -budzą niezmienny zachwyt wśród nurków.
Kiribati
32 atole Kiribati, mikronezyjskiego państwa wyspiarskiego, ciągną się po obu stronach równika na Pacyfiku. Panuje na nich niewielki ruch tusrystyczny. Dlatego też długie plaże, otoczone palmami, pustoszeją najpóźniej w godzinach wieczornych. Także w ciągu dnia można spokojnie popływać w krystalicznie czystej wodzie.
Tylko tyle udało mi się zebrać informacji. Myślę, że warto tam pojechać, chociażby dlatego, że miejsce to nie jest tak znane przez ludzi na świecie :) Chciałam was się spytać, o jakim państwie i jego miejscach chcielibyście przeczytać następny post w kategorii podróże? Miłego!

32 komentarze:

  1. ale tam pieknie ;o

    OdpowiedzUsuń
  2. mamo! ja tam chcę! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedziemy? Albo może lecimy, nieważne z resztą? Z chęcią bym się wybrała!:D

      Usuń
  3. ale świetne, chciałabym tam pojechać :)
    Zrób post o Chorwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne miejsce ;)
    obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja już również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tym miejscu, ale wygląda ciekawie. ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm... chciałabym tam teraz być ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tam to ja bym chętnie pojechała ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. to wspolczuje :<< bo sa wakacje i nie mozesz nawet dluzej pospac, ale ja czasem tez tak mam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja jeszcze nigdy nie byłam za granicą 0.o
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale piękne miejsce... :)
    Miejsca mało znane są takie ciekawe i tajemnicze <3 :D
    +Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. przepiękne miejsce marzę o wakacjach w tak cudownych okolicznościach.Dziękuję za komętarz oczywiście jak tylko je porządnie przetestuje dam znać;)

    OdpowiedzUsuń
  13. ojejjj co za wspaniałe miejsce...

    OdpowiedzUsuń
  14. nieznane przez ludzi i cudowne, podróż tam - marzenie...

    świetna notka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. O matko! Tam musi być cudownie! *o*
    Teleportować się tak teraz tam, mmm, haha :D
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mogę patrzeć na takie zdjęcia bo zaraz chciałabym tam jechać!

    OdpowiedzUsuń
  17. dzięki za komentarz;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Melanezja - sama nazwa mnie zachęca ;DD
    A chciałabym przeczytać np. o Karaibach lub może Ibizie? :D ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne *.*

    http://fashionznaczymoda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Raj na ziemi, cudowny ocean, błękitne niebo, no po porstu raj!

    OdpowiedzUsuń
  21. ja wybieram Kiribati^^
    zapraszam do mnie :)http://respectsthelikeslove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Kolor wody, cudowny♥
    Zapraszam:
    http://haveadreamm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. wszystko fajnie tylko niech mnie ktoś tam zabierze!!!
    ściskam, Lona

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne miejsca.
    Chciałabym się urwać na Kiribati ^^

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zdjęcia, chciałabym tam być:):)

    OdpowiedzUsuń
  26. Widzę się pod ta palmą

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.