In travels

UK ♥

Dziś przychodzę do was z dość nietypowym postem... Wiecie bądź nie, uwielbiam Wielką Brytanię, a co za tym idzie, język angielski! Uważam, że kraj jest piękny, ma charakterystyczny klimat i interesujący język. Dziś chciałam wam przedstawić kilka ciekawych miejsc w Wielkiej Brytanii i jej trzech krain. A więc w drogę!

"Wyspa trzech krain"- w ten sposób najlepiej oddaje się różnorodny charakter wyspy. Północ kraju to surowa przyroda Szkocji, centrum zajmują wzgórza, a na południu ciepły prąd zatokowy Golfsztrom wpływa łagodząco na klimat i krajobraz. Turysta spotyka w Wielkiej Brytanii liczne wioski, które prawie nie zmieniły się przez setki lat, stare, ale bardzo bogate posiadłości arystokratów i miasta ze wspaniałymi katedrami. Jak prawie żaden inny kraj Europy, Wielka Brytania zawsze chroniła swoją kulturę i tradycję.
Jezioro Loch Ness
Jezioro Loch Ness ma 36km długości, tylko 1,5km szerokości i 325m głębokości. Nawet w czasie gorącego lata woda nie nagrzewa się w nim powyżej 7°C. Z kolei w okresie nawet najbardziej mroźniej zimy jezioro nie zamarza. Pierwszym człowiekiem, który prawdopodobnie zobaczył Potwora z Loch Ness, był w 565 roku islandzki misjonarz Kolumban. Od kiedy w 1933 roku wybudowano drogę wzdłuż jeziora, potwora widziało już tysiące przerażonych osób. Informuje o tym wystawa w znajdującym się na północy jeziora Official Loch Ness Monster Exhibition Centre.
Uniwersytet w Cambridge
Pierwszy College w Cambridge został założony w 1271 roku przez profesorów i studentów, których zmuszono do opuszczenia Oksfordu. Od tamtej pory ośrodek w Cambridge jest jednym z najlepszych uniwersytetów w Królestwie. Niezapomniane wrażenia robią rysujące się na tle nieba kontury tzw. kompleksu Backs, zielony dziedziniec oraz stare gotyckie fasady budynków ciągnących się wzdłuż rzeki Cam. Najlepiej oglądać miasto, płynąc powoli rzeką w tradycyjnym czółnie o płaskim dnie.
Dystrykt Jezior
Prawie żaden angielski krajobraz nie może równać się z pięknem Dystryktu Jezior- największym parkiem narodowym Wielkiej Brytanii. Zajmuje on powierzchnię 2279km² . Szesnaście malowniczych jezior otoczonych jej wysokimi górami. W całym regionie turysta znajdzie sporo tras do wspaniałych wędrówek. W górach szumi wiele wodospadów, w niszach ekologicznych rosną chronione arktyczno-alpejskie rośliny, a megality i kamienne kręgi wykonane przez osadników z epoki brązu przyciągają zwiedzających.
Uniwersytet w Oksfordzie
Henryk I położył kamień węgielny pod budowę uniwersytety w Oksfordzie. Dlatego do dzisiaj w dowód uznania mówi się o nim "Scholar King" (po polsku uczony król). Kiedy w 1167 roku angelscy studenci musieli opuścić paryską Sorbonę, wzrosła liczba studentów tego uniwersytetu, a biskupi i królowie współzawodniczyli w tworzeniu coraz to nowych kierunków studiów. Dziś Oksford liczy 35 Kolegiów i jest najpopularniejszym miasteczkiem studenckim świata.
Tower Bridge
Najsłynniejsze londyńskie przejście nad Tamizą zbudowano w stylu neogotyckim. Most poświęcono w 1894 roku. Zaledwie 90 sekund potrzeba na otwarcie obu części zwodzonego mostu tak, aby statki mogły wpłynąć tamtędy do serca metrapolii. Od 1982 roku wieże mostowe wraz z ich technicznymi urządzeniami udostępniono turystom. Można również wejść na obie górne części mostu. Rozpościera się stamtąd niezwykły widok na Londyn.
Park Narodowy Snowdonia
Park Narodowy Snowdownia (2170km² ) zachwyca pięknem górskiego krajobrazu. Jego nazwa pochodzi od górkiego masywu Snowdon, który jest najwyższym szczytem Walii (1085m n.p.m.). Otacza do 13 szczytów o wysokości przekraczającej 900m. W Walii obok krajobrazów typowo górskich spotyka się również bagna i trzęsawiska. Krajobraz regionu z początku przerażający swoją surowością po chwili wywołuje zachwyt i skłania do kontemplacji.

A na koniec przygotowałam dla was kolaż zdjęć LONDYNU
I gif
Ktoś zdołał pzeczytać wszystko? Podobają się wam takie posty, może częściej takie robić?

Related Articles

35 komentarzy:

  1. Też uwielbiam Wielką Brytanię. :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przeczytałam to o Szkocji bo tam mieszkam :)
    Nad jeziorem loch ness byłam i jest tam cudownie :)
    uwielbiam to miejsce <3

    zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Post moim zdaniem bardzo ciekawy.
    Wielka Brytania to piękne miejsce. Bardzo chcę tam kiedyś pojechać. Szczególnie chciałabym zobaczyć nad Jezioro Loch Ness oraz Uniwersytet Cambridge.
    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. mi się takie posty podobają :)
    chciałabym kiedyś pojechać do UK. to jedne z moich największych marzeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. UK jest piękną wyspą :) szkocja tez jest wspaniała!
    fajny post aż sie rozmarzyłam...

    OdpowiedzUsuń
  6. jeeej :3 ja sama w UK byłam kilka razy i za kazdym razem bylo emocjonujaco i swietnie :-)
    a Ty bylas w UK? :-)
    pozdrawiam
    Basia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, ale plany na przyszłość mam :)

      Usuń
  7. ja przeczytałam wszystko i uważam że ta notka jest niezwykła:)
    ____
    teraz widać jak bardzo się Wielką Brytanią interesujesz^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię podróżować,więc z chęcią czytram takie posty:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jezioro Loch Ness - mnie ta nazwa z tym potworem się kojarzy:P

    OdpowiedzUsuń
  10. KOcham Anglię, cudną Szkocję, zieloną Irlandię! Gdyby nie zbyt wilgotny klimat już dawno bym się przeniosła!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja! Ja przeczytałam !! I pozwolę sobie na kilka komentarzy:
    Uniwerki i Londyn nie robią na mnie wrażenia-po prostu nie lubię miast;fajny jest ten klip na dole;ale za duża szybkość klatek;
    Tower Bridge-ok to jest ładne;
    Snowdonia....owszem;ładne;ale czy przebija Śnieżne Kotły w Karkonoszach? Wątpię ;-);
    Dystrykt Jezior-fajnie popatrzeć;ale...Uwierz mi;w Polsce mamy więcej krajobrazowych perełek.
    Przeciwnie do Ciebie nie cierpię Polski;polskiej polityki i polskiego bagienka-ale przyrodę to mamy piękną ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście nie również nie przepadam za polską polityką i ogólnie, ale przyrody mamy piekną, masz rację :)

      Usuń
  12. Londyn ma w sobie wiele uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi bardzo się podobają! <3
    Hyhy. Moi rodzice mieszkają w Anglii od 12 lat i po tych wakacjach chyba już tam na stałe zostaję :< niby fajnie, ale tutaj można się przyzwyczaić.
    Wielka Brytania jest pięknym krajem, trzeba przyznać :) A w Cambridge mieszka mój tata xd
    obserwujemy? zapraszam do siebie, http://deleks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak takie posty są fajne, oby więcej .!
    A ten uniwersytet w oksfordzie przypomina mi Hogwart xDD
    I zakochałam się w dystrykcie jezior <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ha. ! Ja przeczytałam wszystko. : D
    Uwielbiam Wielką Brytanię < 33
    Ah, chcę tam mieszkać. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. jak ja bym chciała tam być *.*

    OdpowiedzUsuń
  17. też żałuję:( chciałam przynajmniej w internecie znaleźć ale nie było:(

    OdpowiedzUsuń
  18. chciałabym pojechać do Anglii :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. Niestety nie, ale w planach mam wyjazd do UK :)

      Usuń
  20. dużo tego jest ale jakoś udało mi się to przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy8:49 PM

    Świetny post, z chęcią przeczytam ich więcej. Zapraszam na www.be-like-we.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. chciałabym zwiedzić całą Wielką Brytanię,bo ma taką nietypową rzeźbę terenu i piękną przyrodę :)
    Loch Ness jest pięknym przykładem

    OdpowiedzUsuń
  23. Hi there' You got a lovely blog . Nice photographs and i want to visit UK so bad , Mind if we follow each other ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Wielka Brytania jest niesamowita !

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdołałam przeczytać wszystko choć UK nie jest aż tak interesująca dla mnie. XD Ale miło było dowiedzieć się czegoś więcej o tym kraju. ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. aaale się cieszę :) Dzięki bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  27. amazing! super fashion post!

    OdpowiedzUsuń
  28. O, tak! Byłam tam w ubiegłe wakacje:) Super przeżycie, piękny kraj i naprawdę warto tam pojechać:P

    OdpowiedzUsuń
  29. ile bym dała, żeby tam mieszkać.. ehhh! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...