In food

Letnia klasyka

Coraz to częściej jest gorąco i upalnie. W takich dniach jak dziś warto sięgnąć po kruchą i kremową tartaletkę! Dziś przedstawiam wam letnią klasykę.
Składniki:
- ciasto kruche:
200 g masła (zimnego, posiekanego),
400 g przesianej pszennej mąki,
2 jajka,
2 łyżeczki cukru waniliowego,
2-4 łyżki cukru,
- wypełnienie:
250 g serka mascarpone,
200 ml śmietanki 30%,
2 łyżeczki cukru waniliowego,
2-3 łyżeczki cukru,
truskawki
-dodatkowo: tłuszcz do formy, mąka do podsypywania blatu


Sposób przygotowania:
Składniki na ciasto zagnieć energicznie na gładką, jednolitą masę. Owiń folią i umieść w lodówce na 30 minut. Po schłodzeniu ciasto wyjmuj partiami. Tyle ile potrzebne jest do wałkowania.
Foremki do tartaletek dokładnie natłuść. Na podsypanym mąką blacie rozwałkuj cienkie ciasto. Wycinaj większe okręgi a następnie przenieś je do foremek i dociskając palcami, nadaj kształt. Wystające skrawki odkrój. Nakłuj spody widelcem i piecz w rozgrzanym do 180 stopni C piekarniku. Lekko ostudź a następnie wyjmuj z foremek. Natłuszczaj je ponownie i upiecz pozostałe ciasto.
Śmietankę ubij na sztywno. Mascarpone rozetrzyj krótko mikserem. Dodawaj po łyżce śmietanki. Do masy wsyp oba cukry i wymieszaj. Wystudzone ciasto napełniaj łyżką kremu i truskawkami.
Smacznego!
Ja używałam foremek trochę innych, większych -w kształcie krówek. Zamiast truskawek możecie użyć inne owoce, ja dodałam jeszcze trochę bananów. Przepraszam, że zdjęcia są trochę w słabej jakości. Przepis pochodzi z Natchniona.pl

Related Articles

21 komentarzy:

  1. ciekawy przepis, być może kiedyś go wypróbuję :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniammmm! Ale mi narobiłaś smaka!

    OdpowiedzUsuń
  3. omnomnomnom ♥

    Ale mi narobiłaś ochoty !~Zapraszam do mnie galaxy-magic.blogspot.com !!

    OdpowiedzUsuń
  4. aaalez mi narobiłas smaczkaaaa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm .. wygląda smakowicie <33

    OdpowiedzUsuń
  6. mm, na pewno skorzystam !

    OdpowiedzUsuń
  7. mm na pewno skorzystam !

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Będę musiała takie coś zrobić , bo pysznie wygląda . Mniam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda dość ciekawie:D Trzeba spróbować:D


    zapraszam do siebie:
    http://glammadz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmmmmm.... pychota:)
    dzięki za komentarz

    OdpowiedzUsuń
  12. mm ale narobiłaś mi ochoty ^-^

    OdpowiedzUsuń
  13. Excellent Working Dear Friend Nice Information Share all over the world.God Bless You.
    used cycles london uk
    used cycles london
    used bicycles london

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...