10 kwietnia 2012

Zenit

Hej Hej! Zawsze, gdy się spotykamy w pełni z rodziną, rozmawiamy o różnych rzeczach i ciekawostkach. Ja z dziadkiem chętnie tworzymy dyskusję na temat wszechświata, haha. Oprócz tego rozmawiamy również o naszych zainteresowaniach, a coraz częściej o przyszłości naszych najmłodszych członków rodziny. Rodzina od paru miesięcy wie, że prowadzę bloga i uwielbiam fotografować. Dowiedziałam się, że mój chrzestny ma stary aparat z Litwy. Jak się o tym dowiedziałam, to koniecznie chciałam go zobaczyć. I tak się stało, że go pożyczyłam, dopóki nie zakupię czegoś lepszego. Mama jutro kupi mi już klisze i będę ćwiczyć. Ciekawe, jak mi to wyjdzie... Z tego co się dowiedziałam, to mój dziadek ma jeszcze aparat z Niemiec. Ile tych aparatów w rodzinie, o których ja nic nie wiedziałam! Dodaję zdjęcia Zenita.

60 komentarzy:

  1. ooo bardzo fajny : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam oglądać zdjęcia starych aparatów ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. zenit to naprawdę świetna sprawa :) polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyk gatunku! ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. też mam takiego ZENITA, jedyna różnica to obiektyw :) tylko jakoś nigdy nie mogę pamiętać, żeby kupić kliszę, ale wiem, że zdjęcia wychodzą nim świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm.. jaki fajny ! ; P

    OdpowiedzUsuń
  7. Zenit to klasyka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. polecam ! wygrzebałam Zenita i oddałam do naprawy, gdyż pokrętło do ustawiania czasu przesłony było uszkodzone, ostatecznie używam go teraz ja, bo mój mężczyzna, dla któremu go sprezentowałam narzeka, że starsze wersje Zenitów wymagają dopracowywania ustawień przy każdym zdjęciu co jest zbyt męczące.
    Leniwy gatunek ! ale zdjęcia wychodzą wspaniałe (po 3 kliszy prób;p)

    powodzenia !

    OdpowiedzUsuń
  9. wow... świetny jest! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. czekam na jakieś zdjęcia z tego aparatu;) widać, że jest to bardzo stary aparat.

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas z rodzinie też jest taki aparat :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię stare aparaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aparat prezentuje się świetnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. prowadzisz na prawdę świetnego bloga ;)
    zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  15. fajny aparat, kiedyś też miałam taki bardzo stary, ale się popsuł.. Więc tobie tylko pozazdrościć, teraz tylko, żeby była ładna pogoda i cykać zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  16. cudowny ten aparat :D
    Zapraszam do mnie
    : >

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny aparacik. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ojej, świetny! żeby w mojej rodzinie znalazły się takie 'ciekawostki' :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ładny . Powodzenia w robieniu zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  20. oj zenit, moja miłość <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Stare aparaty najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow ! Zazdroszczę, heheh ;>

    U mnie to nikt nie wiem, że prowadzę bloga ;))

    OdpowiedzUsuń
  23. hej ja też uwielbiam fotografować :)
    A ten aparacik boski :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam takie stare cudeńka, zdjęcia robione nimi mają zawsze fajny klimat ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Też bym chciała tak pogadać z dziadkiem... Super to pierwsze zdjęcie ;)

    http://mealm.blogspot.com/ Zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. fajny aparat :D
    dzieki za komentarz

    OdpowiedzUsuń
  27. ja zawsze marzyłam o posiadaniu zenita <3
    zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  28. taki Zenit to dopiero cudeńko <3 !

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam dokładnie taki sam <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Powrót do klasyki ;)
    Mam u siebie lustrzankę Pentaxa, mam zamiar popróbować trochę się pobawić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zabawa z aparatem będzie udana ;*

      Usuń
  31. dziękuję bardzo za odwiedziny i komentarz ;) obserwuję i zapraszam do mnie http://karolinag95.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. o jaaa, ale masz szczęście!

    OdpowiedzUsuń
  33. też mam w domu podobny zabytek, ale nie pamiętam już jakiej firmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. fajny ten aparat :)

    OdpowiedzUsuń
  35. www.zyciowe-story.blogspot.com
    Zapraszam nowa notka
    Fajny ten aparat

    OdpowiedzUsuń
  36. ja mam jeszcze starszy nie jest to zenit i jest jakiejś ruskiej produkcji :) zabytek, lezy na honorowym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  37. aparaty z kliszą są genialne! najfajniejsze jest to, że nie robisz sobie 10 tys. zdjęć, bo tu coś nie wyszło, na tym głupia mina itd. tylko masz ograniczoną ilość zdjęć i każde musi wyjść dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  38. też mam Zenita tylko model 12xp. Jeszcze go nie używałam, chociaż mam kupioną kliszę. czekam na właściwy moment, żeby wybrać się na jakąś sesję zdjęciową :)Ale z tego co widziałam w albumie mojego taty, robi naprawdę świetne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ah . . . Stare aparaty są boskie!

    PS Wiem, że lubisz fotografować, dlatego też mam do Cb pytanie, bo zbieram informacje do kolejnej części porad, jakie pojawiają się na moim blogu ;D
    Jakie lustrzanki polecasz dla początkujących, a jakie dla zaawansowanych fotografów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć, sama nie jestem jeszcze tak doświadczona w fotografii. Myślę, że początkującym można polecić zwykłe aparaty, ewentualnie trochę lepsze i droższe, ale na pewno nie lustrzanki. Sam aparat ma dużo opcji, a co dopiero taki profesjonalny sprzęt, większość mogłaby sobie nie poradzić i pogubić się w tych opcjach. Dla początkujących mogłabym polecić Fujifilm Finepix S2950HD, Olympus Smart VR-310. Lustrzanki polecam tym zaawansowanym fotografom, którzy potrafili robić ładne zdjęcia słabszym aparatem. Nie znam się na lustrzankach, ale myślę, że dobra lustrzanka powinna posiadać jak największą rozdzielczość, dobre obiektywy oraz rodzaj przewrotnika. Jeśli chodzi o marki lustrzanek, to dobre są z Nikona i Canona; Canon EOS 550D + 18 - 135 mm IS. Mam nadzieję, że w jakiś sposób pomogłam :)

      Usuń
    2. Mój tata ma canona 550 d oraz ten obiektyw! Faktycznie jest warty polecenia. (oraz obiektyw 50mm)

      Usuń
  40. Moje najlepsze zdjęcia są właśnie z Zenitha, powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  41. no u mnie w piwnicy też by się ze dwa takie znalazły a u rodzinki to całe pudło porzucone gdzieś leży: pamiątki i zbieracze kurzu, a taki bym miała z nich pożytek :(

    OdpowiedzUsuń
  42. Klasyk, fantastyczny, doskonały w każdym calu - Zenit <3

    OdpowiedzUsuń
  43. *______* Świetny jest! :)

    OdpowiedzUsuń
  44. ulala oldschool! Rewelacja na Twoim miejscu zagadałabym z chrzestnym o tym jak bardzo kocha swoją chrześnice ;)))))

    OdpowiedzUsuń
  45. stare aparaty <3
    ja zrobiłam trochę zdjęć zenitem, ale jeszcze ich nie wywołałam
    jak porobisz, pokaż efekty ; )

    Zapraszam do mnie na konkurs :
    http://xayduck.blogspot.com/2012/04/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno pokażę, jak tylko wywołam :)

      Usuń
  46. Cóż za wspaniały Zenit. Prawdziwe cacko.

    http://cleo-inspire.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Na wszelkie pytania, sugestie odpowiadam pod postem.