In food

Rogaliki croissant

Dziś mam dla was coś z francuskiej kuchni! Mianowicie mowa o rogalikach croissant. Uwielbiam spędzać czas w kuchni, a dzisiaj miałam wielką ochotę coś upiec. Wyszło mi to pysznie jak na pierwszy raz. A więc podaję przepis, który, mam nadzieję, przyda wam się :)

Składniki:
2 łyżki + 1 łyżeczka suchych drożdży
70 ml (1/3 szklanki) wody o temperaturze pokojowej
568 g (4 szklanki) mąki pszennej do wypieków (np. tortowej)
50 g (1/4 szklanki) cukru
1 łyżka soli
250 ml (1 szklanka) mleka o temperaturze pokojowej
250 g niesolonego masła średnio schłodzonego
1 roztrzepane jajko 

Wykonanie:
  • W kubeczku wymieszać drożdże z wodą, następnie odstawić na 5 minut. W dużej misce umieścić mąkę, cukier, sól, mleko i drożdże, wymieszać za pomocą drewnianej łyżki, później mieszać składniki ręką lub mikserem z hakiem do ciasta drożdżowego. Kiedy ciasto zacznie formować się w kulę, wyjąć je na posypaną mąką stolnicę, wyrabiać delikatnie przez 5 minut, rozpłaszczając ciasto i zbierając boki do środka. Im mniej wyrabiania tym lepsze ciasto! Uformować kulę z ciasta, włożyć ją do miski wysmarowanej masłem, przykryć folią przezroczystą i odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę w temperaturze pokojowej. Wstawić do lodówki na kolejne 1/2 godziny.


  • Na lekko posypanej mąką stolnicy rozwałkować ciasto na prostokąt około 23 x 38 cm, gruby na 1 cm. Zostawić na 5 minut. Masło rozpłaszczyć i uformować 12 x 8 cm prostokąt, gruby na 1 cm (masło powinno mieć taką samą konsystencję jak ciasto). Masło ułożyć w dolnej części prostokąta (powinno zajmować 1/3 jego część), zawinąć górną 1/3 część prostokąta w stronę środka, a dolną 1/3 część z masłem zawinąć na górną 1/3 część (tak jak składa się np. list urzędowy). Docisnąć i zlepić brzegi.
  • Na posypanej mąką stolnicy rozwałkować ciasto wzdłuż na prostokąt 3 razy dłuższy od wyjściowego, powinien mieć około 40 cm długości i być na 2 cm gruby. Ponownie złożyć jak list. Ułożyć na talerz i włożyć do lodówki bez przykrycia na 10 minut.
  • Ponownie rozwałkować ciasto wzdłuż na prostokąt 3 razy dłuższy jak wyjściowy. Ponownie złożyć na 3 części jak list. Schłodzić przez 10 minut. Jeszcze raz rozwałkować na prostokąt i złożyć jak list. Ciasto obsypać mąką, zawinąć dokładnie w folię i włożyć do lodówki na minimum 2 godziny, maksymalnie na 24.
  • Ciasto rozwałkować na długi, płaski prostokąt około 30 x 76 cm i cienki na 1/2 cm. Ostrym nożem przekroić ciasto w połowie, przyciąć równo boki. Ciasto pokroić na trójkąty, wysokie na około 15 cm od wierzchołka do podstawy trójkąta. Zwinąć w rogale rozpoczynając od podstawy trójkąta do końca wierzchołka. Dwie blachy do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia i posmarować masłem. Wyłożyć rogale zawiniętym wierzchołkiem pod spód rogala. Układać je na blasze w odstępach 5 cm, wyginać w kształt księżyca i delikatnie przyciskać końce do podłoża. Posmarować jajkiem i odstawić do wyrośnięcia w temperaturze pokojowej na 2 godziny bez przykrycia.
  • 20 minut przed pieczeniem nagrzać piekarnik do 220 stopni. Rogale ponownie posmarować jajkiem i wstawić do środkowej części piekarnika, temperaturę obniżyć do 200 stopni. Rogale piec przez 15 - 20 minut na złoty kolor. 

Smacznego!

    Related Articles

    50 komentarzy:

    1. Wielkie gratulacje że za pierwszym razem Ci wyszło,ciasto francuskie to nie mały wyczyn :) wygląda pysznie,pewnie w weekend wykorzystam Twój przepis :) Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    2. ale pyszności:)
      Przyda mi się notka:)

      Zapraszam na nowy wierszyk;*

      OdpowiedzUsuń
    3. Wyglądają pysznie! :)

      PS Dlaczego piszesz rogaliki croissant, skoro croissant to po francusku rogalik? ;p

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. W Polsce się tak mówi :) Ale gdyby tak przetłumaczyć, to faktycznie śmiesznie to brzmi :)

        Usuń
    4. To nie fair!
      Ty masz te rogaliki a ja nie! XD
      Ale mi na nie ochoty narobiłaś ;D

      OdpowiedzUsuń
    5. MMM... Smakowicie wyglądają na pewno skorzystam zapraszam do mnie:Super ciekawy blog zapraszam do mnie :http://jandn-fashion.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    6. Pychota, moja mamuńka piecze podobne :)

      OdpowiedzUsuń
    7. uwielbiam takie rogaliki :).
      na pewno sprawdzę przepis :)
      dziękuję!


      a czy można dodać mleka zamiast wody? :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie próbowałam z wodą zamiast mleka, więc nie jestem pewna :)

        Usuń
    8. mmm ale mi skama na te rogaliki zrobilas :-)
      chyba na pocieszenie zrobie sobie kakao :D

      OdpowiedzUsuń
    9. rogaliki - mmmm pycha <3
      powiem mamie, niech mi zrobi :)

      pozdrawiam i zapraszam :)

      OdpowiedzUsuń
    10. mniam! muszę wypróbować przepis, koniecznie :)
      zapraszam na nowy post :*
      http://deleks.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    11. bede je robic na swietach :D

      OdpowiedzUsuń
    12. bedfe je robic na swietach :D

      OdpowiedzUsuń
    13. AA kocham je. Muszę takie zrobić. Nie wiem czy mi wyjdą, ale spróbuje :D

      OdpowiedzUsuń
    14. Mm uwielbiam rogaliki francuskie! ;)

      OdpowiedzUsuń
    15. Dziękuje za przemiły komentarz!! ;** te ciasteczka są także cudowne, gdyby tylko nie szły w boczki:( ehh jednak to prawda co powiadają:p ,,kobiety nie marzą o księciu z bajki, marzą o tym, żeby się najeśc i nie przytyc! " :P Zapraszam jutro do mnie na nowy post!! :)

      OdpowiedzUsuń
    16. Rogaliki wyglądają apetycznie :) Ale niestety... Patrząc na składniki ciasta(i w zasadzie na wygląd rogalików), to poza nazwą nie mają nic wspólnego z ciastem francuskim... Jak byś była chętna mogę Ci podesłać przepis na ciasto francuskie :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Chętnie wykorzystałabym twój przepis :) Możesz przesłać na maila :*

        Usuń
    17. Mmmmm! Już wiem, co będę robić w sobotę :)

      OdpowiedzUsuń
    18. Super blog!:D
      Liczę na rewanżyk;) www.mollymango.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    19. świetny blog !!! , Na pewno będę zaglądać częściej :) :* obserwujemy ?

      OdpowiedzUsuń
    20. uwielbiam takie :)

      OdpowiedzUsuń
    21. mniam! wykorzystam przepis na pewno :D zapraszam do siebie :) będzie mi miło jak wpadniesz:)

      OdpowiedzUsuń
    22. Nie lubię rogalów. :)

      OdpowiedzUsuń
    23. Ubóstwiam rogaliki <3 tylko nie wiem czy umiałabym takie pyszności zrobić xD

      http://dont--stop--believin.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    24. Uwielbiam ciasto francuskie ;D

      OdpowiedzUsuń
    25. O matko jak bym zjadla takiego rogalika!:)
      I dziekuje Ci bardzo za taki miły komentarz:)
      +obserwuje:)

      OdpowiedzUsuń
    26. ło ja co za pyszności! ja to w Lidlu kupuje rogale :D

      Ola

      OdpowiedzUsuń
    27. Pysznie wyglądaja ;)

      OdpowiedzUsuń
    28. Moja babunia takie robi.^^ Pyszota.;D

      OdpowiedzUsuń
    29. Anonimowy9:51 PM

      Zachęciłaś mnie tym zdjęciem :)
      A długo je robiłaś?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Trochę czasu mi to zajęło :) Dlatego jednak lepiej zabrać się za takie rogaliki w weekend.

        Usuń
    30. Oh, jak dawano ich nie robiłam, chyba czas najwyższy !

      OdpowiedzUsuń
    31. smakowicie wyglądają;D spróbuję zrobić jak mnie najdzie ochota;D



      zapraszam do siebie:
      http://glammadz.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    32. Miałam robić rogaliczki, ale chciałam z ciasta francuskiego, może spróbuję także takie ;D

      OdpowiedzUsuń
    33. Dziękuję za przepis na pewno wypróbuje bo uwielbiam croissanty

      OdpowiedzUsuń
    34. Ach, zgłodniałam! ;p
      Może się zaobserwujemy? :)

      OdpowiedzUsuń

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...